Jak firmy przewozowe przyciągają klientów?
Firmy taksówkarskie muszą przyciągać klientów na wszystkie sposoby, bo przecież konkurencji na rynku nie brakuje. Wielu z właścicieli takich firm zachodzi w głowę co można jeszcze zrobić, aby więcej klientów korzystało właśnie z ich taksówek.
Pierwszym czynnikiem decydującym o wyborze firmy może być cena za daną trasę, ale nie zawsze warto walczyć z konkurencją jedynie ceną. Stan i klasa aut też jest istotna, no bo kto nie wolałby się przejechać mercedesem z 2014 roku, gdy inna firma ma mercedesa z 1994.
Dalej są wszelkie wygody oferowane na pokładzie aut: klima, płatności bezgotówkowe i inne rzeczy zwiększające komfort podróży.
O taksówkarzu w Wikipedii
Taksówkarz ? osoba kierująca pojazdem samochodowym przeznaczonym do wykonania usługi przewozu osób lub mienia, nazywanej powszechnie taksówką.
Określenie to, a także ?taksa?, pochodzi od nazwiska Franza von Taxisa, który w 1490 roku był organizatorem przewozu cesarskiej poczty dla Maksymiliana II.
Wykonywanie tego zawodu jest regulowane przepisami, które określają następujące wymagania wobec kandydatów:
ukończenie szkolenia (kursu),
kwalifikacji zdrowotnych (ogólnych),
pozytywnych badań psychotechnicznych,
zdania egzaminu z zakresu ?wykonywania transportu drogowego taksówką
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksówkarz
Dominacja taksówek w transporcie?
Transport osobowy przybiera różne formy, od pociągów, przez autobusy, na taksówkach i samochodach kończąc. Prywatne firmy przewozowe rozwijają się coraz bardziej z powodu rosnącego zapotrzebowania na usługi transportowe związane z przewozem osób.
Coraz więcej klientów chce dostać się na wskazane miejsce, więc nie skorzystają już z transportu miejskiego (pociągi czy autobusy) dlatego większość z nich wybiera taksówki i przewozy samochodami osobowymi np. Uber.