Epoka Facebooka a promowanie firmy

nim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg,...to może nie mieć sensu. Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w ce

Epoka Facebooka a promowanie firmy Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz

Kiedy nie warto inwestować w fanpage na Facebooku?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg,...to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Chcesz firmowy fanpage? Pomyśl, czy nie zlecić tego profesjonalistom

Tak, jak wcześniej wszyscy robili strony internetowe, tak teraz wszyscy oferują "social media".

Skąd taki boom? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się więc idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, budować swój wizerunek w sieci. Ale trzeba to robić dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby porządnych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem sporo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Jak (nie) używać Facebooka?

Social media to często wałkowany temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o niebezpieczeństwach.

Konto na Facebooku ma prawie każdy. Niewielu jednak zamieszcza tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, aut, zdjęcia z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , etc.). A coraz częściej to co umieszczamy na Facebooku, ma znaczenie w "realu". Jeżeli rozsyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim szef nas zatrudni, to przejrzy nasze konto. Czy jest się czego obawiać?
Jeżeli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków zbyt hojnie, to powinniśmy czuć się bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.



© 2019 http://nowaprawica.bydgoszcz.pl/