Kiedy zepsuje się samochód

rznego, bardzo ważny jest oczywiście stan techniczny danego pojazdu i jeśli chcemy, by był on dobry, konieczne będzie częste serwisowanie auta w sprawdzonych zakładach mechanicznych. Najlepiej oczywiście będzie, jeśli znajdziemy s

Kiedy zepsuje się samochód

Czy konieczne jest regularne serwisowanie auta?

Aby samochód zachował sprawność przez wiele lat, warto odpowiednio się nim zajmować w każdej sytuacji. Oprócz jego wyglądu zewnętrznego, bardzo ważny jest oczywiście stan techniczny danego pojazdu i jeśli chcemy, by był on dobry, konieczne będzie częste serwisowanie auta w sprawdzonych zakładach mechanicznych. Najlepiej oczywiście będzie, jeśli znajdziemy sprawdzone miejsce i będziemy trzymać się go przez cały czas. Dzięki temu konkretni specjaliści będą wiedzieć jak zająć się naszym autem, a w ten sposób zawsze będzie ono gotowe do użytku. Regularne serwisowanie samochodu pozwoli nam uniknąć problemów oraz sprawi, że nie będziemy musieli szybko zastanawiać się nad zakupem nowego pojazdu.


Wikipedia - krótka historia potencjometru

W roku 1986 w USA firma Milpitas zapoczątkowała produkcję potencjometrów sterowanych cyfrowo. Na monolitycznej płytce układu oznaczonego E2POT znajdowała się sieć rezystorów i pamięć EPROM. Rezystancja potencjometru była sterowana sygnałem z mikroprocesora i mogła zmieniać się od 10 k? do 1 M?. Potencjometr kosztował 10 dolarów.

Amerykańska firma Xicor wyprodukowała pierwsze potencjometry EEPOT w roku 1987 wykorzystując technologię NMOS. Pomimo dużego poboru energii, znalazły szereg zastosowań i przyjęły się na rynku. W roku 1992 wprowadzono drugą generację potencjometrów elektronicznych, wykonanych w technologii CMOS, co pozwoliło na znaczne zmniejszenie poboru prądu. W roku 1995 pojawiły się układy o niskim napięciu zasilania (3V). Dalszym krokiem było pojawienie się układów trzeciej generacji, charakteryzujących się mniejszymi szumami i jeszcze mniejszym poborem mocy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Warto wiedzieć

Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną.

Energia zasilająca silnik może mieć formę:

energii chemicznej (np. silnik dla nanorurki)
energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga)
energii elektrycznej (np. silnik elektryczny)
energii kinetycznej (np. turbina wiatrowa, turbina wodna)
energii potencjalnej (np. turbina wodna).
W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną. W silnikach takich jak np. silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego.

Najważniejsze atrybuty silnika
moc ? zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu
sprawność ? stosunek wytworzonej energii użytecznej do energii pobranej przez silnik
moment obrotowy ? dla wszystkich silników z ruchem obrotowym
siła ciągu ? szczególnie dla silników lotniczych
impuls właściwy ? dla silników rakietowych

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik



© 2019 http://nowaprawica.bydgoszcz.pl/